fbpx

Sosyal Medyada PR Çalışmasının Faydaları

Sosyal medya platformları, günümüz dünyasındaki en etkili tanıtım ve popülarite araçlarının başında yer almaktadır. Bu nedenle PR çalışmaları dahilinde mutlaka sosyal medya platformlarından da yardım alınmaktadır. Sosyal medyada PR çalışmasının faydalarını ise kısaca şu şekilde sıralamak mümkündür:

  • Geniş Kitlelere Hızlı Erişim Sağlanması: Geleneksel yöntemlerle yayımlanan bültenlerin hedef kitleye ulaşması, günler sürebilmektedir. Sosyal medya platformları üzerinden yapılan paylaşımlar ve gönderiler ise saniyeler içerisinde geniş kitlelere ulaşabilmektedir. Aynı zamanda tek bir kanal üzerinden hem geleneksel medya kuruluşlarına hem de son kullanıcılara erişim sağlamak gibi avantajlar da sağlanmış olmaktadır.
  • Satış Oranları ve Müşteri Kitlesinin Artması: Kişilerin günlük yaşamlarını paylaşmak amacıyla kullanmaya başladıkları sosyal medya platformları, günümüzdeki en etkili ticari pazarlardan birine dönüşmüştür. Yapılan araştırmalar, kullanıcıların alışveriş yapmadan öncesinde ürünleri sosyal medya platformları üzerinden araştırdıklarını ortaya çıkarmıştır. Bu nedenle sosyal medya üzerinden yapılan paylaşımlar, markaların müşteri kitlelerini genişletmeleri ve satış oranlarının da bu duruma bağlı olarak yükselmesini sağlamaktadır.
  • Marka Tanınırlığının Artması: Dünya çapında milyarlarca insan, sosyal medya platformlarına her gün düzenli olarak giriş yapmaktadır. Bu durum, dünyanın en geniş pazarının tek bir mecra üzerinden erişime açık olması avantajını sağlamaktadır. Bu nedenle marka tanınırlığının sağlanabilmesi için en etkili kanalların başında, hedef kitlenin tercih ettiği sosyal medya platformları yer almaktadır.
  • Marka Sadakatinin Sağlanması: yapılan araştırmalar, markalar ve sosyal medya kullanıcıları arasında etkileşimin bulunması halinde daha sadık bir müşteri kitlesinin elde edildiğini kanıtlamıştır. Bu nedenle marka sadakatinin sağlanması için mutlaka sosyal medya platformlarından yardım alınması gerekmektedir.
  • Organik Trafik Oranının Artması: Sosyal medya platformları üzerinde kaliteli içeriklerin üretilmesi, kullanıcıların şahsi ya da kurumsal web sitelerine de yönelmelerini de sağlamaktadır. Bu sayede organik trafik oranı ciddi oranda artış göstermektedir.
  • SEO Çalışmalarının Desteklenmesi: Arama motoru optimizasyonu anlamına gelen SEO kavramı, içeriklerin en üst sıralarda yer almasını sağlamaktadır. Günümüzde en sık kullanılan arama motoru olan Google, web sitelerine sosyal medya üzerinden gelen trafiği büyük bir sıralama unsuru olarak görmektedir. Bu trafiğin SEO çalışmaları ile desteklenmesi ise markaların kısa süre içerisinde yükselmelerini sağlamaktadır.

PR çalışmalarının sosyal medya platformları eşliğinde yürütülmesi, marka popülaritesi açısından büyük bir önem taşımaktadır. Bu nedenle marka amaçlarına ulaşabilmek için hem PR çalışmalarının hem de sosyal medya yönetiminin alanında uzman kişiler tarafından profesyonel şekilde yapılması tavsiye edilmektedir.

PR Çalışmalarında Sosyal Medya Hangi Amaçlarla Kullanılmaktadır?

Sosyal medya ve internet kullanımı yaygınlık kazanmadan öncesinde markalar, yalnızca büyük olayların ardından iletişim ve PR çalışmalarını yürütebilmekteydi. Günümüzde ise tek bir gönderi ile gündem olmak mümkün hale gelmiştir. Bu bağlamda sosyal medya platformlarının, markalar ve halk arasında bulunan sınırları yok ettiğini söylemek mümkündür.

Sosyal medya platformlarındaki mevcut durum, markaların en kısa süre içerisinde aksiyon göstermelerini gerektirmektedir. Bu durum sonucunda ise pazarlama ve halkla ilişkiler çalışmaları, sosyal medya üzerinde kesişmeye başlamıştır. PR çalışmaları sırasında sosyal medya araçlarının kullanım amaçlarını ise kısaca şu şekilde açıklamak mümkündür:

  • Influencer Marketing: Günümüzde yeni bir iş kolu haline gelen influencer kavramı, halkın markalar ve ürünler üzerindeki düşüncelerini doğrudan etkilemektedir. Birçok kullanıcı öne çıkan influencer tavsiyeleri ile alışveriş yaptıkları ve hayatlarını düzenledikleri için, PR çalışmalarında influencer işbirliği büyük bir önem taşımaktadır.
  • Kriz Yönetimi: Günümüzde kullanıcılar, markalar ile yaşadıkları kötü deneyimler hakkında seslerini duyurmak için sosyal medya platformlarını kullanmaktadır. Bu durumlar karşısında markaların, en kısa süre içerisinde gereken reaksiyonları göstermeleri ve kriz yönetimini gerçekleştirmeleri gerekmektedir. Geleneksel yöntemlerle bu süreç çok uzun sürebileceği için mutlaka sosyal medya kullanımı gerekmektedir.
  • Popüler Akım Takibi: Sosyal medya platformları üzerinden gündemin takip edilmesi, markalar için kampanya hazırlığı yaparken doğru planlamaların gerçekleştirilmesini sağlamaktadır. Gündeme uygun unsurlardan yararlanılan kampanyalar, çok daha ilgi çekici ve akılda kalıcı görülmektedir.
  • Marka Güvenilirliği: Markaların katılım gösterdikleri etkinlikler ya da kazandıkları ödülleri gibi bilgilerin sosyal medya platformları üzerinden paylaşılması, kullanıcıların ilgisini çekerek duyulan güvenin artmasını sağlamaktadır.

Günümüzde PR çalışmaları ve sosyal medya yönetimi kavramlarının birbirlerinden ayrılması mümkün görülmemektedir. Çünkü iki kavramın bir arada yürütülmesi, amaçlara en kısa sürede ulaşma fırsatını sunmaktadır.

Leave a Reply