fbpx

Sosyal Medya Danışmanlığı Nedir?

İnternet kullanımın ilk dönemlerinde kullanılan geleneksel medya araçları ile tek yönlü içerik üretimi ve paylaşımı uygulamaları görülmüştür. Ancak teknolojik gelişmelerin yaşanması, internet erişiminin kolaylaşması, birçok elektrik cihaz ile uyumlu hizmetlerin tasarlanması ve kullanıcıların aktif şekilde rol alması sonucunda bu durum değişiklik göstermiştir. Web 2.0 sürümünün hizmete açılması ile birlikte kullanıcıların internet aramaları yaptıkları, içerik ürettikleri ve interaktif kullanım ile iletişim kurdukları platformlar oluşturulmaya başlamıştır. Bu platformlara ise, sosyal medya platformları adı verilmiştir.

Sosyal medya platformları, günümüzde yalnızca iletişim kanalı olarak değil; önemli bir ticari pazar olarak da kullanılmaktadır. Birçok firma, sosyal medya hesaplarını aktif şekilde yöneterek satış ve tanınırlık oranlarını yükseltmeyi amaçlamaktadır. Aynı zamanda markalaşma sürecine girmek isteyen kişi ve kuruluşların da profesyonel şekilde sosyal medya danışmanlığı hizmetlerinden faydalanması gerekmektedir.

Sosyal medya danışmanlığı; kişiler, kurumlar ya da kuruluşların sosyal medya platformlarını daha etkili şekilde kullanabilmeleri için sunulan hizmet kapsamlarını tanımlayan bir kavramdır. Bu hizmet aracılığı ile gönderilerin daha geniş kitlelere ulaşması, hesapların daha aktif şekilde kullanılması ve reklam çalışmalarının doğru stratejiler ile yürütülmesi gibi avantajlar elde edilebilmektedir.

Sosyal Medya Danışmanlarının Görevleri Nelerdir?

Sosyal medya platformlarının kişisel kullanımdan sektörel kullanıma geçişi ile birlikte danışmanlık hizmetleri sunulmaya başlamıştır. Bu sayede markalar, hedef kitlelerine çok daha doğru stratejilerle ve hızlı şekilde erişim imkanına sahip olmaktadır. Bu alanda hizmet veren uzmanlara, sosyal medya danışmanı unvanı verilmektedir. Bu danışmanların görev ve sorumluluklarını ise kısaca şu şekilde sıralamak mümkündür:

  • Markaların sosyal medya platformları üzerindeki varlıklarının yönetilmesi,
  • Dijital pazarlama, iletişim stratejileri ve müşteri ilişkileri uyumunu koruyarak sosyal medya platformları üzerinde görünürlüğün sağlanması,
  • Marka tanınırlığının artırılması için hedef kitlenin belirlenmesi ve bu kitleye uygun takipçilerin kazanılması,
  • Sosyal medya tanınırlığını sağlayarak yeni takipçiler ve müşterilerin kazanılması,
  • Müşteri taleplerine ve beklentilerine uygun iletişim stratejilerinin belirlenmesi,
  • Sosyal medya hesapları üzerinden yapılan paylaşımların ne kadar yarar sağladığının takip edilmesi,
  • Hesap etkileşimlerinin düzenli şekilde analiz edilmesi ve faaliyet raporlarının hazırlanması,
  • Oluşturulan raporlar dahilinde daha etkili strateji planlarının hazırlanması ve uygulanması,
  • Gündemi ve popüler akımları takip ederek uygun içeriklerin hazırlanması,
  • Hesap aktiviteleri ile organik trafik sağlanması,
  • Sosyal medya platformları üzerinden gerçekleştirilen her türlü reklam çalışmanın yönetilmesi,
  • Gerekli pazarlama fikirlerinin geliştirilmesi ve etkili şekilde uygulanmasıdır.

Sosyal medya danışmanlarının görev tanımları oldukça kapsamlıdır. Bu nedenle sektörel uzmanlığın sağlanabilmesi için ciddi eğitimlerin alınması, yeterli tecrübenin kazanılması ve mesleki gelişimin sürekli aktif tutulması gerekmektedir. Danışmanlar; pazarlama, işletme, reklamcılık, halka ilişkiler ve tanıtım gibi bölümlerde eğitim görmektedir.

Ülkemizdeki üniversitelerde doğrudan sosyal medya uzmanlığı sunan bir eğitim programı bulunmamaktadır. Ancak danışmanların eğitim aldıkları birçok bölümde sosyal medya dersleri verilmektedir. Aynı zamanda özel sertifika programlarına katılarak sosyal medya danışmanlığı unvanı almak da mümkündür.

Sosyal Medya Danışmanlığı Dahilinde Sunulan Hizmetler Nelerdir?

Sosyal medya danışmanlığı; kuruluşlar, firmalar ya da kişilere ait olan sosyal medya hesaplarındaki her türlü aktivitenin kontrollü ve planlanarak oluşturulması işlemlerine verilen genel addır. Geleneksel rutinlerin dışında bir çalışma prensibine sahip olan sosyal medya danışmanları, oldukça kapsamlı bir görev tanımına sahiptir.

Sosyal medya danışmanlığı dahilinde sunulan hizmetlerin ise kısaca şu şekilde sıralanması gerekmektedir:

  • Kriz yönetiminin sağlanması,
  • Moderasyon çalışmalarının yürütülmesi,
  • Raporlama çalışmalarının yapılması,
  • Hedef kitleye erişmek için gereken hesapların belirlenmesi ve takip edilmesi,
  • Sosyal medya veri analizlerinin düzenli şekilde yapılması,
  • Hesapların kurulmasından itibaren tüm süreçlerin düzenlenmesi,
  • Hedef kitleye erişmek için gereken takipçi kitlesinin kazanılması,
  • Takipçi kitlesini muhafaza etmek için uygun aktivitelerin düzenlenmesi,
  • Kampanyalar ve diğer tanıtım çalışmalarının geniş kitlelere ulaşması için ihtiyaç duyulan planlamaların yapılması,
  • Hedefler ve hedef kitlelere uygun içeriklerin hazırlanması ve paylaşılması,
  • Yapılan paylaşımların görsel ya da işitsel dosyalar ile desteklenerek ön plana çıkarılması,
  • Hazırlanan analiz raporları dahilinde iyileştirme stratejilerinin hazırlanması ve uygulanmasıdır.

Sosyal medya danışmanlığı dahilinde markaları ön plana çıkaracak ve takipçi kitlelerini genişletecek kampanyaların hazırlanması büyük bir önem taşımaktadır. Çeşitli yarışmalar, interaktif etkinlikler ya da çekilişlerin düzenlenmesi daha fazla sayıda kullanıcının hesaplara yönelmesini sağlamaktadır. Bu nedenle sosyal medya yönetimi sırasında mutlaka bu etkinliklere yer verilmesi gerekmektedir.

Leave a Reply