fbpx

Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Olmalıdır?

Etkili bir sosyal medya yönetiminin yapılması, markaların tanınırlığını ve güvenilirliğini artırmak adına en önemli araçlar arasında yer almaktadır. Bu nedenle birçok detaya uygun şekilde, bilinçli ve profesyonel yönetim çalışmalarının uygulanması gerekmektedir. Sosyal medya yönetimi sırasında izlenmesi gereken adımların ise kısaca şu şekilde sıralanması mümkündür:

  • Algı Yönetimin Doğru İçeriklerle Sağlanması: Markalara karşı olumlu bir algının oluşturulması, sosyal medya yönetiminin en önemli unsurlarının başında yer almaktadır. Bu algının sağlanması ise özgün, etkili ve SEO uyumlu içeriklerin oluşturulması ile mümkün hale gelmektedir. Bu nedenle sosyal medya yönetimi yaparken içerik kalitesine her zaman için özen gösterilmesi büyük bir önem taşımaktadır.
  • Marka Sadakatinin Sağlanması: Sosyal medya yönetimi, markalar ve hedef kitleler arasında diyalog kurmak için gerekli zemini oluşturmaktadır. Doğru bir diyalog yönetiminin sağlanması ise takipçilerin sadakatini kazanmak açısından büyük bir önem taşımaktadır. Çünkü bu sayede doğrudan geri bildirimler ve dönüşlerin alınması, takipçi beklentileri ve ihtiyaçlarının öğrenilmesi, doğru analizlerin yapılması, etkili stratejilerin belirlenmesi gibi çok sayıda avantaj elde etmek mümkün hale gelmektedir.
  • Reklam Yönetiminin Yapılması: Markaların tanınırlığını sağlamak için en önemli unsurlardan biri de reklam çalışmalarıdır. Online reklam çalışmaları, düşük maliyetler karşılığında geniş kitlelere erişim sağlama imkanı tanımaktadır. Bunun için en uygun platformların başında ise sosyal medya gelmektedir. Sosyal medya reklamları için çeşitli videolar ve görsellerden yardım alınması mümkündür. Ancak hesaplarda çok sayıda reklam bulunması, takipçilerin olumsuz bir deneyim yaşamalarına neden olmaktadır. Sosyal medya hesaplarını takip ederek keyifli vakit geçirmeyen kullanıcılar, kısa süre içerisinde ilgilerini kaybederek hesapları takip etmekten vazgeçmektedir. Bu durum ise olumsuz bir imaj kazanılmasına yol açmaktadır.
  • Veri Analizi Yapılması: Sosyal medya yönetimi yaparken en önemli noktalardan bir diğeri de veri analizi yapmaktır. Sosyal medya hareketleri karşısında elde edilen verilerin detaylı şekilde analiz edilmesi ve rapor haline getirilmesi, doğru stratejilerin belirlenmesi açısından büyük bir önem taşımaktadır. Çünkü bu raporlar doğrultusunda beğeni toplayan ve toplamayan aksiyonları belirlemek; bu doğrultuda daha çok sayıda takipçiye ulaşmak mümkün hale gelmektedir.
  • Doğru Uygulamalardan Yardım Alınması: Sosyal medya yönetimi yaparken kullanılması uygun olan çok sayıda uygulama seçeneği bulunmaktadır. Bu uygulamalar ise paylaşımların hangi saatlerde ve tarihlerde paylaşılacağının belirlenmesi, analiz raporlarının görüntülenmesi, paylaşım sıralamasının programlanması, vakit tasarrufunun sağlanması, hata risklerinin minimum seviyeye indirgenmesi ve doğru planlamaların yapılması mümkün hale gelmektedir.
  • Paylaşım Saatlerinin Belirlenmesi: Sosyal medya platformları üzerinden paylaşılan içeriklerin özgün ve etkili olması, hesap hareketlerinin istenen seviyeye gelmesi için yeterli olmamaktadır. Aynı zamanda paylaşımların geniş kitlelere ulaşabilmesi için doğru saatlerde gönderi yayınlanması da gerekmektedir. Paylaşımlar için en ideal saatler, hedef kitlelere ve sektörlere bağlı olarak değişiklik göstermektedir. Markalara özel zaman dilimlerinin belirlenebilmesi için analiz raporlarının incelenmesi yeterli olmaktadır. Bu sayede kullanıcıların hangi saat aralıklarında ve ne kadar süre ile etkileşim sağladıklarını görmek mümkün hale gelmektedir.
  • İlgi Çekici Görsellerin Seçilmesi: Günümüzde sosyal medya içerikleri, genel olarak ilgili çekici görsellerle desteklenmektedir. Yapılan araştırmalar, görsel kullanımının tercih edildiği içeriklerin %70 oranında daha fazla etkileşim aldığını ortaya çıkarmıştır. Özellikle sosyal medya platformlarına mobil cihazlar ve uygulamalar üzerinden erişim sağlayan kullanıcılar, görsellerin ekranda daha fazla yer kaplaması nedeniyle büyük oranda etkileşim göstermektedir. Bu nedenle hazırlanan içeriklerin mutlaka görsel içeriklerle desteklenmesi tavsiye edilmektedir.
  • GIF ve Videoların Kullanılması: Sosyal medya platformları, popüler akımlar ve gündemin büyük bir hızla değişiklik göstermesine neden olmuştur. Değişen gündeme uyum sağlamanın en etkili yolları arasında GIF kullanımı da yer almaktadır. Aynı zamanda yapılan araştırmalar, düzenli bir şekilde GIF ve video paylaşımı yapan hesapların daha olumlu bir imaj çizdiklerini ortaya koymuştur. Bu nedenle markalaşmak ya da marka değerini korumak isteyen hesapların mutlaka bu paylaşımları yapmaları önerilmektedir.
  • Her Platformun Ayrı Ayrı Yönetilmesi: Günümüzde kişiler ve firmalar, birden fazla sosyal medya platformunu aktif şekilde kullanmaktadır. Bu durum, her platform yönetiminin ayrı ayrı yapılmasına neden olmaktadır. Ancak teknolojinin gelişmesi ile birlikte, tüm hesapları tek bir platform üzerinden yapılması imkanını sunan uygulamalar tasarlanmıştır. Birçok kullanıcı, işlemlerin pratik hale gelmesi nedeniyle bu uygulamaları kullanmaktadır. Ancak her platformda farklı takipçi kitleleri, karakter sınırları, görsel paylaşım ölçüleri, etkileşim saatleri ve içerik özellikleri bulunmaktadır. Bu nedenle tüm platformlar için farklı içeriklerin üretilmesi ve hesap yönetimlerinin bağımsız şekilde gerçekleştirilmesi büyük bir önem taşımaktadır.

Sosyal medya yönetimi sırasında hashtag olarak da bilinen etiketlerin doğru kullanılması, yeni takipçilerin kazanılmasında oldukça etkilidir. Ancak çok sayıda hashtag kullanmak, kullanıcı memnuniyetinin azalmasına yol açmaktadır.

Leave a Reply