fbpx

Reklam Stratejileri Nelerdir?

Herhangi bir ürün ya da hizmetin geniş kitlelere tanıtılması, hakkında olumlu bir algının yaratılması, gösterilen talebin artırılması gibi amaçlarla yapılan her türlü çalışmaya reklam adı verilmektedir. Markalara ait sloganların belirlenmesi, metinlerin hazırlanması, videoların çekilmesi, ses kayıtlarının hazırlanması, afişler ve broşürler gibi basılı yayınların oluşturulması, viral çalışmaların yürütülmesi ve online reklam çalışmalarına başvurulması gibi uygulamaların tümü reklamlara örnek gösterilebilmektedir. Bu sayede ürün ve hizmetler hakkında kapsamlı bir tanıtım çalışmasının yürütülmesi mümkün hale gelmekte; popülarite oranı ise artış göstermektedir.

Reklam sektörü hizmetleri, hayli geniş bir yelpazeye sahiptir. Kendi arasında çok sayıda alt kategoriye ayrılan bu sektör, her iş kolu ya da amaca uygunluk gösterebilmektedir. Her alt kategori ise ayrı bir uzmanlık, tecrübe ve bilgi birikimi gerektirmektedir. Bu nedenle yapılacak olan reklam çalışmalarında mutlaka alanında uzman kişiler ya da firmalar ile işbirliği kurulması tavsiye edilmektedir.

Reklam uygulamaları, hazırlık aşamasından yayın sonrası raporları dahilinde yapılan geliştirme aşamalarına uzanan kapsamlı bir süreç şeklinde ilerlemektedir. Aynı zamanda belirli bir bütçe gerektiren bu çalışmalardan olumlu sonuçlar alabilmek için, mutlaka doğru bir stratejik planlamanın yapılmasına ihtiyaç duyulmaktadır. Reklam stratejileri hazırlanırken göz önünde bulundurulması gereken unsurları ise kısaca şu şekilde belirtmek mümkündür:

  • Tanıtımı yapılacak olan ürün ya da hizmetin belirlenmesi,
  • İçerik oluşturmak için verilmek istenen mesajın doğru ve etkili şekilde oluşturulması,
  • Hitap edilmek istenen hedef kitlenin seçilmesi,
  • Reklam çalışmaları sonucunda ulaşılması istenen hedeflerin belirlenmesi,
  • Reklam içeriklerinin hangi unsurları barındıracağının seçilmesi,
  • Renk tasarımları ve işitsel ögeler gibi destekleyici unsurların seçilmesi,
  • Reklam çalışmalarının hangi yayın mecraları üzerinden halka ulaştırılacağının belirlenmesi,
  • Reklam çalışmalarının ne kadar süre ile yayında kalacağının seçilmesi,
  • Reklam hazırlıkları ve yayınları için ayrılabilecek olan gerçekçi bütçenin belirlenmesi,
  • Reklam çalışması sırasında tanıtımı yapılan ürün ya da hizmetlerin pazardaki rakiplere göre hangi açılardan farklı olduğunun vurgulanması,
  • Online reklamların uygulamalar ya da web siteleri üzerinde nasıl konumlandırılacağının belirlenmesi,
  • Reklam metinleri ya da filmleri içerisinde hedef kitle ve marka arasında duygusal bağ kurmayı sağlayacak ögelere yer verilmesi,
  • Reklam sırasında akılda kalıcı, kısa ve mesaja uygun sloganların kullanılması,
  • Hazırlanan reklamların sosyal medya hesapları üzerinden paylaşılması,
  • Daha geniş kitlelere erişebilmek için gerekli durumlarda marka işbirliklerinin kurulması,
  • Reklamlar ile hedef kitlenin güven ve sadakatini kazanmaya yönelik algı yönetiminin sağlanması,
  • Ürün ve hizmet tanıtımlarının PR çalışmaları ile desteklenmesi,
  • Yaratıcı, özgün ve popüler akımlara uygun reklam içeriklerinin oluşturulmasıdır.

Reklam hazırlık ve yayın süreçlerinin ardından mutlaka analiz ve raporlama süreçlerine yer verilmesi gerekmektedir. Bu sayede hedef kitlenin ilgisini çeken ve olumsuz duygular oluşturan unsurların tespit edilmesi mümkün hale gelmektedir. Böylece reklam çalışmalarının güçlü yönlerinin desteklenmesi ve zayıf kalan yönlerin doğru stratejiler ile verimli hale getirilmesi mümkün olacaktır.

Reklam Çalışmaları Hazırlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Bir reklam çalışmasını hazırlamak, yayınlamak ve takiplerini gerçekleştirerek sonuçlarını analiz etmek oldukça kapsamlı süreçlerdir. Tüm bu süreçler, farklı uzmanlıklar ve çalışmalar gerektirmektedir. Aynı zamanda olumlu sonuçlar almak için her zaman en önemli unsur, doğru stratejiyi belirlemektir.

Reklam çalışmaları hazırlarken ilgi çekici, özgün, anlaşılır, güçlü, akılda kalıcı ve kısa içeriklerin oluşturulması gerekmektedir. Yapılan araştırmalar, çok uzun süreli ve tekrara düşen reklamların tamamının izlenmediğini kanıtlamıştır. Bu nedenle hedeflenen mesajın mümkün oldukça kısa şekilde açıklanması ve ürün tanıtımı yaparken olumlu algı oluşturacak yöntemlerle aktarılması büyük bir önem taşımaktadır.

Reklam çalışmalarının görsel ve işitsel unsurlar ile desteklenmesi, markanın akılda kalıcılık oranını artırmaktadır. Aynı zamanda hedef kitlenin duygularına ve duyularına hitap etmek, marka sadakatinin sağlanmasını olumlu şekilde desteklemektedir. Bu nedenle tek yönlü reklam çalışmaları yerine, farklı uyaranlar içeren ve birden fazla duyuya hitap eden reklamların oluşturulması tavsiye edilmektedir.

Reklam çalışmaları yürütme sürecinde mutlaka göz önünde bulundurulması gereken unsurlardan biri de hedef lokasyonda uygulanan yasalardır. Herhangi bir reklam hazırlamadan öncesinde mutlaka güncel reklam mevzuatlarının öğrenilmesi gerekmektedir. Bu sayede hazırlık, yayın ve takip süreçleri içerisinde yasal yaptırımlardan oluşan engellere takılma riski ortadan kaldırılmış olacaktır. Aksi halde ciddi emekler vererek hazırlanan reklamlara yayın yasağı vb. kısıtlayıcı yaptırımların uygulanması gibi istenmeyen sonuçlar ortaya çıkacaktır.

Leave a Reply